Digitalizacija

Kako se digitalizovao i PR

Autor: Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a 10.11.2021 • 5 min read

Šta radi jedan profesionalni komunikator u vreme sveopšte digitalizacije našeg života? Da li se sa setom seća vremena kada mu se radni dan sastojao od slanja saopštenja i povremenog odgovaranja na pitanja novinara. Da li su zbog aktuelne pandemije već arhaično sećanje postale i pres ture?

Zaista, digitalizacija koje je uticala na svaki segment našeg života, izmenila je i PR. Ali, sete za prošlim vremenom nema, već su tu brojni benefiti koje nam je donela i izazovi u komunikaciji pred koje nas je postavila. Informacije putuju većom brzinom, svakome je lakše da komunicira nego ranije, spisak zainteresovanih strana sve je duži. I sve to čini naš posao odnosa sa javnošću sve dinamičnijim i važnijim. Zašto? Idemo redom.

Najpre, jačanjem digitala jesmo dobili nove kanale komunikacije, ali suština PR-a ostala je ista – da brzo i tačno informišemo različite javnosti. Dakle, osnova našeg posla se ne menja, ali moramo da pronalazimo nove alate, nove kanale i nove formate da stignemo do ciljnih grupa. Menjamo stilove komunikacije jer se menja i način na koji ljudi konzumiraju informacije. Nastojimo da i mi sami (korporacije) postanemo neka vrsta medija, da sami što više kreiramo kontent koji može da posluži medijima.

Stefan Despotovic

Kako se u svemu tome snalazi NIS? Naftna industrija koju mnogi smatraju konzervativnom zapravo čini prilično velike korake u prihvatanju tekovina digitalne transformacije kako bi bila rame uz rame sa „novim“ industrijama. S tim u vezi i same eksterne komunikacije u našoj kompaniji su prošle i prolaze kroz transformaciju.

Na prvom mestu je klasična komunikacija sa medijima. Prošle godine smo pustili u rad novi press centar na sajtu naše kompanije. Volimo da ga zovemo „digitalni press centar“ jer smo se potrudili da jednostavno, u minimalnom broju koraka svi zainteresovani novinari ne dođu samo do potrebnih kontakata, nego i do što većeg broja informacija o kompaniji, o objavljenim izveštajima, novim pričama sa našeg korporativnog bloga, najčešćim pitanjima i odgovorima… Feedback koji smo dobili od medija je i više nego dobar, te ćemo nastaviti da unapređujemo ovu platformu.

Zatim, kao i sve kompanije prisutni smo na ključnim društvenim mrežama i u realnom vremenu obaveštavamo javnost o svim svojim aktivnostima i vodimo dvosmernu komunikaciju. Ali, nastojimo i da idemo korak dalje. Kako je naftna industrija specifična i obiluje stručnim terminima, nastojimo da kontinuirano sprovodimo digital only kampanje. Cilj je da što širu javnost i potrošače upoznamo sa svojim poslovanjem, da na jednostavan način objasnimo naše  komplikovane biznis procese, ali i sistemski predstavimo naše društveno odgovorne aktivnosti. Osmišljavanje, priprema i realizacija takvih kampanja zahtevaju mnogo vremena, ali benefiti koje donose su brojni i možemo se pohvaliti da smo ih ove godine realizovali nekoliko.

I kako smo već ukazali – korporacije sve više stvaraju sadržaje koji su poput svojevrsnih eksternih korporativnih medija ili čak i same nalikuju na medije. Tako smo i mi u NIS-u pre nekoliko godina pokrenuli svoj korporativni blog. Reč je o platformi u okviru našeg sajta na kojoj osim energetskih tema pričamo i o lifestyle temama, donosimo priče o našim zaposlenima, o društveno odgovornom poslovanju, objavljujemo podkaste i bavimo se najrazličitijim temama. Upravo će ovaj segment biti jedan od ključnih fokusa razvoja eksternih komunikacija NIS-a u budućnosti.