//= bu('dist/style.css') ?>
Teška ekonomska situacija i nepovoljna makroekonomska klima u Srbiji i regionu, neminovno utiču i na poslovne rezultate kompanija. Kako bi uspele da prežive na tržištu i prilagode se otežanim uslovima poslovanja, kompanije moraju da se fokusiraju na unutrašnje resurse, odnosno na povećanje operativne efikasnosti. S obzirom da NIS ima za cilj da i dalje ostane jedna od najvećih i najefikasnijih kompanija balkanskog regiona i da nastavi svoj snažan razvoj, u sastavu Funkcije za strategiju i investicije formiran je novi organizacioni deo koji ima za cilj pružanje pomoći i podrške u realizaciji dodatnih mera za poboljšanje poslovanja. Cilj novoformirane Direkcije za povećanje efikasnosti jeste, pre svega, da se ovom vidu poslovanja priđe sistematski, jer je operativna efikasnost zapravo način na koji se stvaraju pozitivni efekti za Kompaniju optimizacijom najrazličitijih aktivnosti i procesa koji se trenutno u njoj odvijaju. Osnovni zadatak nove Direkcije predstavlja uspostavljanje organizacione strukture koja će podržati stalan rad na poboljšanju operativne efikasnosti poslovanja, zatim motivisanje svih zaposlenih za predlaganje novih ideja, stalno praćenje konkurencije, tržišta i svetskih trendova u naftnom biznisu, kako bi Kompanija na adekvatan način mogla da odgovori svim izazovima. Povećanje efikasnosti odnosi se na sve oblasti poslovanja. Osnovni pravci u kojima se ono sprovodi jesu: unapređenje postojećih kapaciteta u Kompaniji, razvoj novih oblasti poslovanja, poboljšanje kvaliteta proizvoda, nabavka nove opreme za servise, implementacija novih tehnologija, kojih do sada nije bilo u proizvodnim delovima Kompanije. Pored toga, neophodno je uvođenje novih korporativnih alata i mehanizama u praksu – razvijanje specijalnih ponuda za potrošače, unapređenje obuke zaposlenih sa ciljem povećanja njihovih kvaliteta, bolja kontrola realizacije projekata, uvođenje novih pristupa u trgovinskom delu i bolje planiranje investicione delatnosti svih delova. U prethodnom periodu realizovani su veliki investicioni i organizacioni projekti što je rezultiralo povećanjem efektivnosti poslovanja, odnosno postizanjem respektabilnih rezultata - puštanje u rad modernog kompleksa hidrokrekinga, modernizacija mreže benzinskih stanica, uvođenje nove opreme i tehnologije u segmentu istraživanja i proizvodnje, reformisanje organizacione strukture, itd. U narednom periodu, usled gore navedenih promena u uslovima poslovanja, očekuje nas više malih projekata koji treba da dovedu do unapređenja operativne efikasnosti, što će rezultirati povećanjem profitabilnosti operativnog poslovanja organizacionih delova Kompanije, zatim, povećanjem obima i poboljšanja kvaliteta proizvoda i pruženih usluga, uvođenjem u rad resursa koji ranije nisu bili korišćeni. Operativna efikasnost podrazumeva proizvodnju i primenu tehnologija i praksi kojih nema kod konkurencije, kao i povećanje organizacione efikasnosti i unapređenje profesionalnih kvaliteta kroz obuku i razvoj zaposlenih u Kompaniji, jer, zapravo, zaposleni i njihov preduzimljiv i inovativan pristup radnim zadacima predstavljaju ključni faktor uspeha na putu unapređenja operativne efikasnosti. U okviru Projekta povećanja operativne efikasnosti rada svih organizacionih delova, tokom poslednje tri godine, u NIS-u se sprovodi program za povećanje energetske efikasnosti. Cilj programa je da se uvede praksa štednje i racionalnog korišćenja energije na nivou cele kompanije, kao i da se implementiraju nove tehnologije koje bi smanjile energetsku potrošnju.
Očekuje nas više malih projekata koji treba da dovedu do unapređenja operativne efikasnosti, što će rezultirati povećanjem profitabilnosti operativnog poslovanja organizacionih delova Kompanije, zatim povećanjem obima i poboljšanja kvaliteta proizvoda i pruženih usluga, uvođenjem u rad resursa koji ranije nisu bili korišćeniU tom cilju, startovao je novi program motivacije za zaposlene „Ja imam ideju“. Program podrazumeva novčane i vredne nagrade za implementaciju izvodljivih ideja, aktivno uključivanje rukovodstva i brz proces za njihovu evaluaciju i razvoj, što je i najvažnija karika u njegovoj primeni. Kada je reč o idejama, potrebno je da one zapravo budu proaktivni predlozi za povećanje efikasnosti poslovanja i komercijalnih procesa, konkurentnosti i održivosti NIS-a u svim aktivnostima, kao i za ostvarenje strateških ciljeva. To znači da će zaposleni biti nagrađivani za ideje vezane za biznis procese (proizvodnju, prodaju, troškove, nadzor i sl.), zatim za ideje vezane za interne procedure koje poboljšavaju radne procese, ideje koje pomažu kompaniji da primenom novih tehnoloških ili tehničkih rešenja (novih za NIS), prestigne konkurenciju, kao i za ideje inspirisane strateškim ciljevima. U narednom periodu, povećanje efikasnosti mora se sprovoditi sistemski. U svakom organizacionom delu, i menadžer i zaposleni imaće priliku da doprinesu povećanju efikasnosti u oblasti u kojoj rade. Na taj način, efikasnost će postati temelj daljeg napredovanja, razvoja i liderstva NIS-a.