//= bu('dist/style.css') ?>
Predstavnice kompanije NIS učestvovale su na panelu „Zapošljavanje po meri mladih“ u organizaciji dnevnog lista „Blic“, a čiji je cilj upoznavanje mladih sa različitim aspektima zapošljavanja kroz iskustva i savete koji bi im pomogli da se što bolje pripreme za prvi posao. Ispred NIS-a na panelu su govorile Marijana Paunović, rukovodilac Sektora za regrutaciju i selekciju, i Katarina Timotijević, senior specijalista za razvoj brenda poslodavca.
Panel je okupio stručnjake iz različitih oblasti, a između ostalog prisutni su razgovarali o tome šta čini poslodavca atraktivnim za mlade, kako se menjaju trendovi na tržištu, koliko je značajno mentorstvo u radu sa mladima, kao i šta je mladima danas bitno pri odabiru poslodavca i kako kompanije mogu najbolje da im pruže podršku.
O tome kakva su očekivanja mladih prilikom zaposlenja u velikom sistemu kao što je NIS, kao i na koji način se kompanija prilagođava i odgovara na njihove potrebe govorila je Marijana Paunović, rukovodilac Sektora za regrutaciju i selekciju NIS-a:
„Neko naše dosadašnje iskustvo, ali i istraživanja, pokazuju da je mladima prilikom odabira prvog poslodavca važan struktuiran mentorski pristup. Takođe, ono što je jako važno jeste da imaju podršku kompletnog tima, ali i da mi imamo viziju na kraju dana kada završe programe kod nas da ih imamo u bazama, i da im pružimo mogućnost za dalji razvoj. Tu se otvara drugo pitanje, a to je mogućnost za napredovanje. Iz naše prakse se pokazalo da mladi biraju poslodavce koji mogu u kratkom roku da se horizontalno ili vertikalno pomeraju u strukturi kompanije“, istakla je Marijana Paunović.
Katarina Timotijević, senior specijalista za razvoj brenda poslodavca u NIS-u, podelila je sa prisutnima lično iskustvo prvog zaposlenja u okviru programa „NIS Energy“, kao i o tome koliko je mladima bez iskustva važan poslovni ambijent, tim ljudi kojima su okruženi, ali i uloga mentora koji prati celokupan proces napretka i usmerava dalji proces rada. Katarina je istakla da je njen najlepši utisak sa programa i ranih početaka u NIS-u upravo bili ljudi, odnosno kolege:
„Nas 16 je tu bilo u prvoj grupi projekta, i iako smo sa različitih fakulteta i radimo u različitim sektorima imali smo ista pitanja. Mogli smo da razmenjujemo iskustva i to je neprocenjivo u tom momentu. Mi se danas svi družimo, većinski smo ostali u kompaniji NIS i mislim da je sjajna prilika i početak. Takođe, ono što je za mene bilo značajno jeste i to što smo tokom celog programa imali organizovane radionice na različite teme, gde smo negde osetili da je kompanija htela da nas podrži kako u našem ličnom, tako i u profesionalnom razvoju “, zaključuje Katarina.
Kompanija NIS, koju čini tim od više od 13.000 zaposlenih, u kontinuitetu ulaže značajna sredstva u razvoj programa koji su usmereni na privlačenje mladih. Između ostalog, NIS je 2021. godine pokrenuo program “NIS Energy” u kom mogu da učestvuju diplomci i master studenti fakulteta koji odgovaraju biznis potrebama kompanije. Izabrani kandidati, nakon završetka jednogodišnjeg plaćenog programa, imaju mogućnost da se zaposle u kompaniji, a do sada je 100 odsto polaznika posle završenog programa dobilo zaposlenje u NIS-u. Takođe, NIS je ove godine pokrenuo osmu sezonu programa “NIS Calling” koji omogućava studentima odabranih fakulteta da kroz fleksibilan program prakse steknu prva radna iskustva u NIS-u i na taj način se upoznaju u praksi sa oblastima za koje se školuju. U prethodnih sedam sezona kroz program „NIS Calling“ prošlo je više od 200 studenata.
Pored predstavnika NIS-a, panel je okupio stručnjake i iz kompanije Hemofarm, kompanije Heads Adriatic ispred omladinske zadruge MJOBS, kao i iz Nacionalne službe za zapošljavanje.