//= bu('dist/style.css') ?>
Odgovornost u poslovanju jedan je od ključnih principa na kojima kompanija NIS zasniva svoje aktivnosti. U fokusu su zaštita životne sredine, bezbednost i zdravlje zaposlenih, upravljanje ljudskim resursima i saradnja sa izvođačima. Takođe, u poslovanju kompanije poseban značaj imaju projekti u segmentu društvene odgovornosti i održivosti koji doprinose unapređenju uslova života u zajednici.
ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE
Održivost i ekološka odgovornost deo su strateškog opredeljenja kompanije NIS. Tokom 2024. godine, kompanija NIS je nastavila sa značajnim investicijama u ekološke projekte i u tu oblast uložila 1.065 miliona dinara. Treba imati u vidu da su ova izdvajanja značajno veća ako se uzmu u obzir i investicije u tehnologije čija primena doprinosi smanjenju štetnih uticaja na okolinu. Takođe, nastavljen je rad na projektima koji doprinose smanjenju zagađenja i borbi protiv klimatskih promena, kao što je, na primer, proizvodnja električne energije iz obnovljivih izvora energije. Na objektima kompanije NIS, pre svega na SSG, izgrađene su solarne elektrane koje, pored uštede energije, donose i smanjenje emisija ugljen-dioksida. Pored toga, nastavljena je realizacija projekata čiji je cilj smanjenje potrošnje i gubitaka energetskih resursa, kao i utiskivanje CO2 iz Aminskog postrojenja u ležište Rusanda. Kompanija je, u saradnji sa lokalnim zajednicama, učestvovala i u ekološkim akcijama, poput uređenja Oficirske plaže u Novom Sadu i sadnje drveća u Kikindi. Uz to, edukativne kampanje i radionice doprinele su jačanju ekološke svesti zaposlenih, što pokazuje posvećenost kompanije dugoročnoj održivosti i odgovornom poslovanju.
BEZBEDNOST NA RADU I ZDRAVSTVENA ZAŠTITA ZAPOSLENIH
U oblasti bezbednosti na radu kompanija NIS teži najambicioznijem cilju – radnim procesima bez povreda i negativnih uticaja na životnu sredinu. U Kompaniji su uvedena zlatna HSE pravila čiji je cilj da se utvrde jedinstveni principi pri izvođenju radnih aktivnosti i uspostavi kultura poštovanja bezbednosti podizanjem svesti svih zaposlenih. Ova pravila primenjuju se na sve zaposlene, posetioce i treća lica na lokacijama kompanije NIS. Kao društveno odgovorna kompanija NIS nastoji da obezbedi zdravo i bezbedno radno okruženje, koje će omogućiti zaposlenima da održe dobro zdravlje. Kontinuirano se radi na unapređenju zdravlja zaposlenih kroz preventivne aktivnosti, edukacije i zdravstvene preglede. Organizovani su preventivni sistematski pregledi u saradnji sa zdravstvenim ustanovama, tokom „HSE nedelje“ održan je i NIS Festival zdravlja, koji je zaposlenima pružio dodatne zdravstvene usluge i savete.
UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA
Kompanija NIS je već godinama jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, čiji tim čini 13.7709 zaposlenih (računajući i zaposlene „HIP-Petrohemije“). Kompanija nastoji da se konstantno prilagođava tržištu rada, očekivanjima zaposlenih i potrebama biznisa. U kompaniji NIS se posvećeno radi na povećanju zadovoljstva zaposlenih, njihovim profesionalnim obukama, kao i na programima za privlačenje i razvoj mladih, novim modelima motivacije, učenja, razvoja i negovanja kulture poštovanja. U 2024. godini, u saradnji sa eksternim partnerima, organizovane su 4.703 obuke na kojima je učestvovalo ukupno 13.343 polaznika. Ukupno je u obuke zaposlenih investirano 311,4 miliona dinara.
Kada je reč o programima za mlade, važno je istaći da je u 2024. godini realizovana osma sezona NIS Calling programa prakse za studente izabranih domaćih fakulteta, koju je prošlo 44 praktikanta. Takođe je nastavljena i realizacija programa NIS Energy, čiji je cilj zapošljavanje mladih. Nakon konkursa, rad u kompaniji NIS započelo je 25 izabranih mladih stručnjaka.
SARADNJA SA IZVOĐAČIMA
I u 2024. godini nastavljeno je sa deljenjem najboljih praksi i razmenom iskustava sa partnerima. Između ostalog, održan je 15. po redu „HSE Forum izvođača“ pod sloganom „Bezbednost je moja odgovornost“, koji je okupio više od 100 učesnika iz Kompanije i više od 140 gostiju iz izvođačkih firmi. Cilj Foruma je promovisanje fer, otvorenih i partnerskih odnosa sa izvođačima, kao i sa predstavnicima nadležnih državnih organa i obrazovnih institucija. Cilj procesa upravljanja izvođačima je sprečavanje neželjenih događaja, uključujući povrede, štetu po imovinu i ekološke incidente. Partnerstvo sa izvođačima i implementacija jedinstvenih bezbednosnih principa doprinose stvaranju kulture u kojoj su zdravlje i život ljudi najviša vrednost.