//= bu('dist/style.css') ?>
У оквиру кампање „На путу до нуле – вежите се“, Агенција за безбедност саобраћаја и компанија НИС реализовали су промотивно-едукативне активности са циљем подизања свести о значају коришћења сигурносног појаса у путничким аутомобилима.
Сви учесници у саобраћају који су данас посетили GAZPROM бензинску станицу „Соколићи 2“ на ауто-путу „Милош Велики“, имали су прилику да испробају симулатор чеоног судара и симулатор превртања возила и да се, у контролисаним условима на забаван и безбедан начин, увере у значај употребе сигурносног појаса, како на предњем, тако и на задњем седишту, у присуству стручног особља и представника Агенције. Захваљујући „пијаним наочарима”, присутни су могли да се увере колико алкохол и психоактивне супстанце могу да утичу на перцепцију и расуђивање у току вожње.
Догађају су присуствовали Мирко Коковић, помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја, Даворин Перишић, менаџер за управљање ризицима у компанији НИС, као и наш прослављени аутомобилиста и промотер кампање „На путу до нуле – вежите се“ Душан Борковић.
Представници Агенције и НИС-а истакли су значај сарадње институција и друштвено одговорних компанија, а све са циљем унапређења безбедности саобраћаја и учесника у саобраћају.
„Агенција за безбедност саобраћаја константно спроводи превентивнo-едукативне активности са циљем промене свести учесника у саобраћају и упознавању истих са ризицима које саобраћај носи. Веома је битно да подигнемо проценат употребе сигурносног појаса у аутомобилима. Подсећамо да је сигурносни појас обавезно користити како на предњем, тако и на задњем седишту. Проценат употребе сигурносног појаса возача и сувозача у Републици Србији је 85%, док на задњем седишту тек сваки пети путник користи сигурносни појас. То је далеко од циља којем тежимо, а то је преко 95% возача и путника који користе сигурносни појас. Повећањем употребе сигурносног појаса смањујемо последице евентуалних саобраћајних незгода. Сваке године, због некоришћења сигурносног појаса у саобраћају, изгубимо више од 100 људских живота. Зато апелујемо и на возаче и на путнике да поштују саобраћајне прописе и везују појас, као најбољи систем пасивне заштите возача и путника унутар возила“, рекао је Мирко Коковић, помоћник директора Агенције за безбедност саобраћај.
Даворин Перишић из компаније НИС истакао је значај сарадње са Агенцијом на пољу безбедности на путевима.
„Ова кампања је још један од начина на који НИС, као друштвено одговорна компанија, жели да допринесе безбедности свих учесника у саобраћају. Из тог разлога са нашим партнерима из Агенције за безбедност саобраћаја организујемо овај догађај едукативног карактера који је апел и на возаче и на путнике да поштују саобраћајне прописе, што директно утиче на смањење броја саобраћајних незгода. Ми као највећа малопродајна мрежа у Србији имамо могућност да великом броју грађана укажемо на значај и начин безбедног понашања у саобраћају. Кроз интерактивне активности и едукацију које данас имамо прилику да видимо показујемо важност вожње без алкохола, као и важност коришћења сигурносног појаса. То су главне поруке које овом кампањом желимо да пошаљемо“, навео је Перишић.
Промотер кампање „На путу до нуле – вежите се“, наш прослављени аутомобилиста Душан Борковић, истакао је важност сарадње свих друштвених чинилаца како би били безбеднији у саобраћају.
“Данашња акција показује колико је важно континуирано радити на подизању свести о безбедности у саобраћају. Сигурносни појас је основна заштита сваког путника, без обзира на то где седи у возилу. Драго ми је да заједно са својим дугогодишњим партнерима из компаније НИС и Агенцијом за безбедност саобраћаја могу да допринесем овој важној мисији,” рекао је Душан Борковић, најбољи аутомобилиста Србије и Балкана.