Заједници заједно

Доследни свом опредељењу за дугорочно улагање у развој друштва, и ове, као и претходних 16 година, настављамо са реализацијом нашег највећег програма друштвене одговорности – Заједници заједно.

Овогодишњи програмски циклус посвећујемо деци, у жељи да им обезбедимо што квалитетније услове за раст, васпитање, образовање, здрав и безбедан развој, као и подстицање креативности и физичке активности. Кроз дугорочна улагања желимо да оставимо позитиван траг у свакодневици деце и допринесемо испуњењу циљева за њихову добробит.

Верујемо да деца заслужују најбоље и зато је стварање сигурног, подстицајног и квалитетног окружења за најмлађе један од највреднијих облика корпоративне друштвене одговорности и темељ здравијих и снажнијих заједница у будућности.

За реализацију овогодишњег циклуса издвајамо 144,5 милиона динара који ће бити усмерени на пројекте којима се унапређују услови за развој деце у свим областима кључним за напредак друштва: образовању, јавном здрављу, социјалној заштити, спорту, култури и заштити животне средине.

У партнерству са 13 градова и општина, стварамо темеље за дугорочни напредак, креирајући  средину у којој деца имају простор да расту, развијају се и буду инспирација за будућност заједница чији су део.

Молимо вас да пажљиво прочитате услове позива. Уколико имате било какву дилему у вези са условима и/или пријавом можете се обратити Центру за развој лидерства на телефон 060/0212260 или на мејл адресу zajednicizajedno@nis.rs

Заједници заједно 2025

Преузми пријавну документацију

.ZIP

САЗНАЈ ВИШЕ
  • Шта ће Конкурсом бити подржано?

    Компанија НИС упућује позив јавним установама које у свом раду обухватају и популацију деце до 15 година и које послују у следећим областима:

    • образовање
    • јавно здравље
    • социјална заштита
    • култура
    • спорт и
    • заштита животне средине

    из следећих градова и општина: Београда, Новог Сада, Пожаревца, Ниша, Чачка, Зрењанина, Панчева, Кикинде, Кањиже, Новог Бечеја, Србобрана, Житишта и Великог Градишта, да пријаве пројекте у складу са својим потребама и условима конкурса.

    *(погледати детаљније рубрику Ко може бити носилац пројекта?)

    Конкурсом ће бити подржане следеће врсте пројектних активности за потребе деце:

    • Инфраструктурно унапређење објеката – спољашње и унутрашње (санација, адаптација, уређење и сл.)

    • Набавка стручне/специјализоване/наменске опреме

    • Набавка намештаја и пратеће опреме за уређење простора

    • Опремање тематских простора у установама које имају организоване програме намењене деци

    • Уређење и/или реконструкција дворишта и околног простора установа (мобилијари за децу, травнате површине, игралишта и сл.)

    • Уређење и/или реконструкција јавних градских/општинских површина

    НАПОМЕНА: Набавка опреме подразумева и уређење простора у ком ће се иста користити (ако постоји потреба), што значи да трошкови таквог уређења  морају бити планирани у буџету пројекта.

  • Ко може бити Носилац пројекта?

    Носиоци пројеката могу да буду јавне установе са седиштем у градовима и општинама који су обухваћени Програмом „Заједници заједно 2025“.

    Напомена: Сви пројекти морају бити реализовани на територији градова и општина учесница у Програму.

    Носиоци пројеката могу бити:

    1. Предшколске установе
    2. Основне школе
    3. Домови здравља (за педијатријске службе и школске диспанзере)
    4. Болница (за неонатолошка и педијатријска одељења)
    5. Установе социјалне заштите за децу
    6. Установе културе (које у свом раду обухватају и популацију деце до 15 година)
    7. Спортске установе (које у свом раду обухватају и популацију деце до 15 година)
    8. Градске и општинске управе искључиво за пројекте који се односе на уређење јавних површина чији су корисници деца
  • Ко не може бити Носилац пројекта?

    Носиоци пројеката не могу бити:

    1. Приватне предшколске установе
    2. Приватне школске установе
    3. Војне и полицијске школе
    4. Средње школе и факултети/институти
    5. Научно-истраживачке организације и Научно-технолошки паркови
    6. Приватне здравствене установе
    7. Приватне установе културе
    8. Приватни спортски центри и спортски клубови
    9. Јавна предузећа
    10. Приватна предузећа и компаније
    11. Удружења грађана
  • Које активности неће бити подржане Програмом?

    Програмом неће бити подржане следеће активности:

    – набавка опреме намењена искључиво побољшању услова рада запослених

    – активности усмерене ка промоцији политичких странака или ставова

    – активности усмерене ка промоцији верских и религијских заједница или ставова

    – активности усмерене ка стицању профита

    – индивидуална спонзорства за учествовање у радионицама, семинарима, конференцијама или конгресима, котизације, стипендије за ученике или обуку запослених у настави

    – активности усмерене на реализацију  догађаја, као што су округли столови, концерти, филмови, годишњице, излети, објављивање књига, монографија, брошура, часописа и слично

    – активности које су већ финансиране из других извора у оквиру нафтно-гасног сектора

    – куповина непокретности

    – куповина опреме која не служи спровођењу пројектних активности и није у вези с пројектним активностима

  • Колико пројеката један Носилац може да пријави?

    Свака јавна установа може да пријави само један пројекат за реализацију у 2025. години у својству носиоца пројекта. Један пројекат може обухватити једну или више врста активности предвиђених конкурсом.

    НАПОМЕНА: предност ће имати пројекти који својим активностима решавају одређени проблем установе у целости, на пример: комплетно сређени и/или опремљени простори (учионице, чекаонице, амбуланте, ординације, дечији простори у спортским и установама културе и др.); замењена столарија или инсталације, решени сви недостаци дела установе који представљају целину намењену за боравак деце; уређење простора на отвореном као јединствене целине и друго.

  • Информације о пријавној документацији

    Пријава за програм Заједници заједно подразумева достављање следеће обавезне документације:

    – попуњен пријавни формулар

    – попуњен образац буџета

    – попуњено овлашћење за координатора пројекта (када координатор није и одговорно/ овлашћено лице установе)

    – предрачун за набавку опреме/услуга

    – предмер и предрачун за извођење радова

    – сагласност локалне самоуправе за реализацију пројекта (уколико је потребна) на меморандуму органа који је издаје са печатом и потписом одговорног лица

    – сагласност Завода за заштиту споменика културе је документ који издаје Завод за заштиту споменика културе надлежан за одређени Град/Општину. Овај документ је обавезан за све установе које планирају да аплицирају извођењем радова на објекту, а чији су објекти под заштитом

    – фото документација постојећег стања предмета предложеног пројекта (осим уколико се предлог пројекта односи на уређење и/или опремање потпуно новог простора који установа до овог конкурса није имала)

    Предрачуни за опрему морају да буду издати од овлашћеног добављача/дистрибутера, односно од добављача регистрованог за продају робе/извршење услуга које су предмет пројекта.

    Предмер и предрачун за извођење радова мора да буде издат од лиценцираног извођача радова или пројектанта.

  • Који је начин пријаве?

    Предлог пројекта са пратећом конкурсном документацијом се доставља искључиво путем мејл адресе: zajednicizajedno@nis.rs

    Мејл именовати на латиничном писму без квачица и наводника: grad_nosilacprojekta (назив установе)

    Фајлове именовати:

    пријавни формулар: PFgrad_naziustanove

    образац буџета: OBgrad_nazivustanove

    овлашћење за координатора: OKgrad_ nazivustanove

    предрачун за опрему: PDOgrad_nazivustanove

    предмер и предрачун за радове: PDRgrad_nazivustanove

    сагласност града/општине или надлежног органа: SGgrad_nazivustanove (уколико је потребна)

    сагласност Завода за заштиту споменика културе: SGZgrad_nazivustanove (уколико је потребна)

    фотографије: шаљу се у .jpeg или .jpg формату без .zip и .rar фајлова

    Пријаве послате на било који други начин осим електронским путем (нпр. факсом, поштом, лично) или на другу адресу неће бити разматране.

    Компанија не преузима одговорност за послате, а недоспеле пријаве.

    Компанија ће у року од најмање 3 радна дана, потврдити пријем пријаве сваком подносиоцу. У случају да не добијете потврду у назначеном року, обавезно се информишите путем телефона на број 060/0212260.

    Важна напомена: величина мејла са пратећом конкурсном документацијом не сме да буде већа од 15 МБ. Уколико документација прелази 15 МБ, иста се шаље у два или више мејлова и тада се додатни мејлови именују: DODATAK1grad_nazivustanove

  • Колики је распон вредности пројекта за финансирање?

    Минимална вредност пројекта мора бити 1.000.000 динара.

    Буџети Програма по локалним самоуправама:

    • Београд 23.000.000
    • Нови Сад 17.000.000
    • Ниш 6.000.000
    • Чачак 9.000.000
    • Кикинда 19.000.000
    • Панчево 16.500.000
    • Зрењанин 16.000.000
    • Пожаревац 5.000.000
    • Србобран 8.000.000
    • Кањижа 8.000.000
    • Житиште 5.000.000
    • Нови Бечеј 7.000.000
    • Велико Градиште: 5.000.000

    Укупно: 144.500.000

    Комисија током селекције, након увида у комплетну пројектну документацију, може да сугерише ревизију предложеног буџета и носиоцу врати пројекат на корекцију активности у складу са тим.

  • Који су основни критеријуми за подршку пројектима?

    – Техничка исправност конкурсне документације

    – Опис стања и потреба

    – Обухват циљне групе

    – Одрживост пројекта

    – Оправданост буџета у односу на предлог пројекта

  • Како изгледа процес селекције пројеката?

    Први круг селекције: У својству консултанта, организација Центар за развој лидерства врши предселекцију која обухвата: проверу техничке исправности и комплетност пријавне документације, испуњеност услова конкурса и анализу усклађености са циљевима Програма. На основу тих критеријума консултант доставља Комисији све пристигле пријаве са сажетком пројектне идеје и  препоруком за други круг селекције.

    Други круг селекције: Други круг селекције може да подразумева обилазак установа које уђу у други круг (по процењеној потреби), додатне разговоре путем телефона, размену додатних информација путем мејла, а ради увида у стање на терену у циљу обухватнијег сагледавања потреба описаних у пријавном формулару и изводљивости реализације предложеног пројекта.

    Завршни круг селекције: На основу свих процена из оба круга селекције, Комисија за избор пројеката коју чине представници Компаније и представници локалних самоуправа, доноси одлуку о пројектима који ће бити подржани у 2025. години.

  • На који начин ће бити објављени резултати о избору пројеката за подршку?

    Резултати о избору пројеката за подршку биће објављени на сајту компаније НИС https://www.nis.rs/zajednici-zajedno/.

    Јавно ће бити објављене само информације о подржаним пројектима.

    Одлука о подржаним пројектима је коначна и против ње се не може изјавити приговор. Компанија неће давати додатна образложења у вези са вредновањем сваког појединачног пројекта који није подржан у оквиру Програма, као ни објављивати информације о рангирању пријављених пројеката.

  • На који начин се обављају консултације у вези са пријавом пројеката?

    Током трајања јавног конкурса  биће отворени канали комуникације са заинтересованима путем мејла и телефона.

    Телефонске консултације ће се обављати сваког радног дана у периоду од 10 до 18 часова.

    Контакт подаци: Љубица Максимовић, тел: 060/0212260

    e-mail: zajednicizajedno@nis.rs

  • Који је рок за пријаву на Конкурс?

    Конкурс траје од 18. јуна 2025.  до 12. септембра 2025. године до 16 часова.

    Резултати ће бити објављени до 17. октобра 2025. године.

  • Који је период реализације пројекта?

    Пројектне активности треба планирати тако да почињу од дана уплате средстава. Финансијска средства биће уплаћена након потписивања појединачних уговора са носиоцима пројеката (новембар/децембар 2025. године).

    Све активности предложене пројектом морају бити реализоване до 30. јуна 2026. године.

    Мониторинг и евалуација свих појединачних активности пројеката ће се обављати континуирано током целог периода реализације.

    ВАЖНА НАПОМЕНА: Након истека рока за реализацију пројеката, компанија НИС не сноси трошкове одржавања и сервисирања набављене опреме, као ни  трошкове заштите извршених радова или друге повезане трошкове.

  • Које су обавезе носилаца подржаних пројеката?

    Одговорно лице у име установе која конкурише преузима одговорност за тачност свих достављених података из пријаве. Уколико се утврди да су подаци у пријави нетачни, пријава ће бити одбачена. Комисија задржава право да од подносиоца пријаве затражи додатну документацију.

    Обавезе носилаца пројеката којима је одобрено финансирање ближе се одређују Уговором о финансирању пројекта. Носилац пројекта има обавезу да исти реализује на начин како је то описано у предлогу пројекта који је усвојила Комисија и добијена средства користи искључиво наменски у складу са усвојеним буџетом.

    Носилац пројекта је у обавези да редовно извештава Компанију о статусу реализације пројекта и финансијским токовима, и то путем редовног месечног извештаја сваког 5. у месецу за претходни месец (уз фото и видео документацију уколико постоји) и завршног извештаја који се подноси најкасније 30 дана од дана завршетка пројекта.

    Носиоци пројеката могу да планирају активности у циљу информисања јавности о пројекту, али су у обавези да о томе обавесте Компанију најмање 20 дана пре планиране објаве или планираног датума за промоцију, као и да се придржавају смерница за комуникацију у погледу употребе компанијског обележја и истицања видљивости/подршке Компаније  у реализацији пројекта. О сваком предлогу промоције се одлучује посебно, у комуникацији и уз сагласност Компаније.

    Уколико Носилац пројекта не испуњава обавезе дефинисане Уговором или се утврди ненаменско трошење средстава, Компанија може захтевати раскид Уговора и повраћај дела или целокупног износа уплаћених средстава.

  • Додатне информације

    Организација „Центар за развој лидерства“ ће, у својству Консултанта, имати увид у комплетну пројектну документацију на основу чега може контактирати подносиоце пријава за све додатне информације и допуну докумената.

О програму

Сазнајте више о програму Заједници Заједно

Програм „Заједници заједно“ компаније НИС покренут је 2009. године у духу корпоративне друштвене одговорности компаније са циљевим

САЗНАЈ ВИШЕ
Заједници заједно 2024

Резултати конкурса Заједници заједно 2024

Изабрани пројекти усмерени су на унапређење услова за образовање младих у складу са савременим моделима учења и подизање капацитета научних установа

САЗНАЈ ВИШЕ