//= bu('dist/style.css') ?>
Рели који је кренуо из Санкт Петербурга је прешао 6.600 км кроз 14 европских земаља на путу од Балтика до Јадранског мора. Рели има за циљ да истакне да огроман проток саобраћаја између Западне и Источне Европе може да има ниску емисију гасова и буде еколошки прихватљив уколико се направе „плави коридори“ са инфраструктурним објектима који нуде компримовани и течни природни гас. Овим поводом данас је одржан и округли сто који је окупио представнике гасне и аутомобилске индустрије, екологе и љубитеље аутомобила и пружио им прилику да чују примере из праксе европског тржишта возила на природни гас које је у развоју, али и да изнесу своје ставове. У центру пажње била је тема приближавања Европе чистијем, безбеднијем и приступачнијем начину транспорта, фокусирајући се на предности природног гаса у копненом и морском транспорту, као и на препоруке за будућност. „Гас као гориво представља функционално решење за чистији и јефтинији транспорт у Европи и залажемо се за гушћу мрежу станица за пуњење, што је кључно за успешно ширење ове технологије. Како бисмо ово остварили, желимо да у сарадњи са добављачима гаса, произвођачима возила и националним властима осигурамо да све више европских градова упали зелено светло за „плаво гориво““, рекао је Јуџин Пронин, извршни директор НГВРУС и виши стручњак за извоз течног гаса у Гаспром Експорту, и додао: „Употреба гаса као моторног горива је важна тема за читав свет из једног простог разлога што емисије транспорта не познају националне границе. Вели број глобалних произвођача возила данас има неколико врста транспортних средстава која користе природни гас“. Јено Баронек, директор Дирекције за управљање портфолијом природног гаса у НИС-у је најавио на округлом столу отварање прве станице за снабдевање возила компримованим природним гасом у НИС-овом власништву за први квартал следеће године. „Након тога, током следеће године ће бити отворена још две станице таквог типа“, најавио је Баронек. У мултимедијалном камиону "Јужни ток" су посетиоци могли да виде како ће се градити овај гасовод Српско тржиште возила на природни гас налази се у релативно раној фази развоја, али се постепено развија и расте. У Србији тренутно има око 840 возила на природни гас и девет станица за пуњење. У 2012. години, држава је направила прве кораке ка економичном јавном превозу. Уложивши напор да буде у складу са ЕУ политиком о унапређењу енергетске ефикасности, влада је почела да субвенционише произвођача Вуловић Транспорт (Крагујевац), који је добио уговор да опреми 32 аутобуса. Природни гас - гориво у транспорту Коришћење природног гаса у транспорту није само еколошки чистија алтернатива у односу на конвенционалне енергенте када је у питању смањена емисија угљен-диоксида (до 25%), угљен моноксида (до 80%) и азотних оксида (до 66%), већ је и јефтинија и безбеднија алтернатива. Возила на природни гас за 10 еура ће прећи 201км, док би аутомобил на бензин прешао само 97км, а на дизел 134км за исту количину новца. Од почетка релија Плави коридор 2008. године, употреба природног гаса у транспорту је значајно порасла, са 9,5 милиона НГВ возила у свету 2008. године, на данашњих 18 милиона. О Плавом коридору Како би приказали предности употребе природног гаса као горива, Гаспром, Е.ОН и око 20 локалних гасних компанија, као и произвођачи возила, сваке године организују рели Плави коридор. Први пут је одржан 2008. године, уз подршку Међународне гасне уније, а у 2014. години је окупио возила на природни гас (НГВ) за трку од Балтика до Јадрана. Церемонија отварања релија Плави коридор одржана је 7.октобра на станици Гаспромњефта, где су учесници и организатори, Гаспром Експорт, Е.ОН, Гаспром Газомоторное Топливо као и регионалне власти Санкт Петербурга, испратили караван НГВ аутомобила на пут од Балтика до Јадрана. Рели Плави коридор иде од Русије, преко Балтичких држава са стајањем у Пољској, Чешкој, Немачкој, Аустрији, Италији, Словенији, Хрватској, Србији, Мађарској и Белорусији.