Најчешћа ситуација на коју се у пракси наилази јесте да брендирање послодавца остане у процепу између различитих сектора компаније. Маркетинг и ПР имају знања и алате потребне да екстерним (и интерним) циљним јавностима пренесу поруке, но оно што им недостаје јесу информације и материјали које поседује HR сектор. Ова ситуација решава се ангажовањем професионалних екстерних агенција, или остварењем тесне сарадње између сектора. Оба решења су исправна, уз опрез да цео тим који ради на брендирању послодавца, треба добро да познаје ову тему, испрати трендове и може да препозна и реализује ефектне и квалитетне кампање и активности.
Уколико се размишља шире, закључује се да одговорност за брендирање послодавца сеже далеко изван споменутих сектора и да у активности треба укључити практично све запослене. Сваком појединцу је важно са ким ради, са ким проводи бар трећину свог дана, дели напоре и успехе, смеје се, дискутује, руча, путује…
Транспарентност без изузетка
Комуникација је еволуирала. Споменули смо да је свака особа постала медиј за себе. Медиј који своје поруке преноси преко друштвених мрежа, форума, портала – јавно, али и анонимно оцењивањем послодаваца, као и скривено – путем разних chat платформи за слање приватних порука. Ова фантастична еволуција комуникације пружа огроман простор брендирању послодавца. Да би се постигао ефекат какав желимо и да резултат буде успех, а не фијаско, важно је бити искрен и транспарентан. Потпуно. Уколико постоји неки проблем или недостатак који нарушава репутацију послодавца, губљење времена на прикривање је потпуно беспотребно. Фокус треба пребацити на унапређење оног што није у реду. Добар маркетинг има моћ и да истакне и да прикрије. Али да ли је то заиста потребно? Пре или касније, истина нађе свој пут. Чак иако послодавац привуче одређене запослене, уложи време и буџет за регрутацију, селекцију, onboarding, тренинге и слично, уколико се слика коју је имао о послодавцу у великој мери разликује од реалности, уколико његова очекивања нису испуњена од стране послодавца, таква особа неће бити задовољна, а самим тим ни мотивисана и продуктивна. Првом приликом ће отићи, што знаци да је све претходно наведено било узалуд.
Формула доброг послодавца
Све би било далеко лакше да постоји формула која води ка томе да неко постане добар послодавац. Нажалост (или на срећу), не постоји.
Оно што постоји јесте стратегија која је специфична не само за сваку индустрију, већ за сваког послодавца појединачно. Запослени су, баш као и послодавци различити. Сваки послодавац има своје вредности, атмосферу, корпоративну културу. У складу са њима бира и своје запослене. Исто радно место за једну особу може бити остварење сна, док за другу може бити тешки принудни рад. Ово нас поново враћа на важност транспарентности и искрености. Нема потребе да се послодавци труде да буду оно што нису. Довољно је да покажу оно што јесу и акцентују вредности које желе да деле са својим тимовима. На тај начин неће привући људе који се не уклапају у тим и чија очекивања су другачија од оног што послодавац може да понуди.
Ово никако не значи да не треба радити на унапређењу услова рада и бенефита за запослене, напротив. Треба јасно дефинисати стратегију employer brending-а, утврдити правац и активности и истрајно ићи ка постављеним циљевима.