Архива вести

Реновирани музеј НИС-а отворен у оквиру “Ноћи музеја“

December 12, 2000

НИС је изложбом "Од фосила до аутомобила" свечано отворио свој реновирани музеј у Новом Саду Посетиоци изложбе имали су прилику да се, кроз едукативно-интерактивну поставку, упознају са настанком нафте и да виде цео процес њене производње и прераде, као и пут нафтних деривата до бензинских станица и крајњих потрошача. Такође, гости НИС-овог музеја имали су прилику да учествују у експериментима и да чују искуства старијих нафташа. Тема сталне поставке реновираног музеја НИС-а је "Будућност на делу" и чине је три наративне целине: прошлост, садашњост и будућност. Развој компаније приказан је кроз сведочења бивших и садашњих запослених и кроз њихове доживљаје, искуства и сећања. Посетиоци изложбе имали су прилику да се упознају са настанком нафте и да виде цео процес њене производње и прераде У музеју су изложени експонати велике вредности, који свим посетиоцима омогућавају да сазнају више о првим бушотинама, о почецима истраживања и производње нафте и гаса, као и о њиховој преради. Такође, представљен је и историјат развоја бензинских станица на овим просторима, а музејска поставка доноси причу о развоју послератне Југославије и једне од најважнијих привредних грана у нашој земљи – енергетике. Нафтна индустрија је у великој мери утицала на развој државе "НИС-ов музеј је много више од збирке експоната – он представља сведочанство о развоју енергетике на овим просторима, као и о настанку једног новог занимања – нафташа. За нас, запослене НИС-а, он има сентименталну вредност, а за нашу заједницу историјски значај. Назив нове музејске поставке "Будућност на делу", уједно је и наш корпоративни слоган. Њиме желимо да поручимо да ћемо, као друштвено одговорна компанија, наставити да улажемо у нашу заједницу и друштво, али и у традицију, очување наслеђа и промовисање правих вредности", рекла је поводом отварaња реновираног музеја НИС-а Сања Лубардић, директорка Функције за односе са јавношћу и комуникације. НИС већ шесту годину заредом учествује у културној манифестацији "Ноћ музеја". На овај начин компанија жели да јавност ближе упозна са својом традицијом и вредностима и са индустријом која је у великој мери утицала на развој земље.